GoPro benoemd tot officiële actiecamerapartner van MotoGP

De meest veelzijdige camera ter wereld keert terug om samen te werken met de meest spannende sport.

GoPro, Inc. en MotoGP™ hebben vandaag een nieuwe partnerschap aangekondigd. De nieuwe meerjarige overeenkomst ziet GoPro terugkeren als de officiële draagbare actiecamera van MotoGP vanaf 2023 en daarna. Deze iconische combinatie brengt de meest veelzijdige camera samen met de meest spannende sport.

Als onderdeel van deze nieuwe overeenkomst krijgen fans een nieuwe, ongelooflijk hoge resolutie van MotoGP te zien vanuit perspectieven die alleen een robuuste, duurzame GoPro-camera kan vastleggen. GoPro-content wordt gedeeld via de sociale mediakanalen van MotoGP en motogp.com, inclusief een GoPro OnBoard-rondevoorbeeld van elk circuit en nog veel meer tijdens het seizoen.

"We zijn verheugd om terug te zijn bij MotoGP en kijken ernaar uit om boeiende content te leveren die racefans nog meer in de ervaring zal onderdompelen", zegt Rick Loughery, vice-president Global Marketing and Communications van GoPro.

GoPro zal zijn aanwezigheid in de MotoGP-paddock en over de hele kalender blijven uitbreiden, en zal in 2024 de titelsponsor zijn van een Grand Prix. De naam GoPro zal ook tijdens het hele seizoen trackside zijn.

Marc Saurina, Head of Global Commercial Partnerships bij Dorna Sports: "We zijn erg blij om GoPro terug te mogen verwelkomen bij MotoGP! GoPro is uitgegroeid tot een begrip voor adrenaline, kwaliteit en actie, en we delen die waarden zeer in onze sport, dus het is een perfecte match. We kijken er heel erg naar uit om met hen weer samen te werken en wat nieuwe digitale content te brengen aan onze fans over de hele wereld, evenals de naam GoPro trackside te zien tijdens een groot deel van de kalender en centraal te staan bij een Grand Prix in 2024."

Ga voor de laatste informatie over GoPro naar GoPro.com. En bezoek motogp.com om meer te weten te komen over het seizoen 2023.

Over MotoGP & Dorna Sports

De FIM Grand Prix World Championship, MotoGP™, is de meest spannende sport ter wereld. 22 van de snelste coureurs strijden op speciaal gebouwde prototypemotoren op enkele van de beste racecircuits ter wereld, wat een van de meest spannende shows op aarde creëert. Sinds de inauguratie in 1949, is de sport uitgegroeid tot 20 Grands Prix over vijf continenten, met de televisie-uitzending die honderden miljoenen mensen over de hele wereld bereikt.

Dorna Sports werd in 1991 de enige commerciële en televisierechtenhouder van de FIM MotoGP™ World Championship. Gevestigd in Madrid, Spanje, met vestigingen in Barcelona en een dochteronderneming in Rome, is de Dorna Group een leider in sportmanagement, marketing en media, en heeft het de afgelopen jaren een continue groei doorgemaakt; van alleen MotoGP™ tot het omvatten van andere toonaangevende motorraces kampioenschappen over de hele wereld.

Over GoPro, Inc.

GoPro werd in 2002 opgericht en helpt de wereld om zichzelf op meeslepende en spannende manieren vast te leggen en te delen.

Bron GoPro, Inc.